۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

43- جراح قلب و تعمیرکار

روزی جراحی برای تعمیر اتومبیلش آنرا به تعمیرگاهی برد.
تعمیرکار بعد از تعمیر به جراح گفت: 
من تمام اجزا ماشین را به خوبی می شناسم و موتور و در حقیقت قلب آنرا کامل باز می کنم و تعمیر میکنم. در حقیقت من آنرا زنده می کنم. حال چطور درآمد سالانۀ من یک صدم شماست؟
جراح نگاهی به تعمیرکار انداخت و گفت:
اگر می خواهی درآمد ات ۱۰۰ برابر شود، اینبار سعی کن زمانیکه موتور روشن و در حال کار است آنرا تعمیر کنی!

نتیجه: برای داشتن بالاترین ها، حتما باید جزء بهترین ها باشید اما از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید چون از شما و توانایی هایتان در دنیا، فقط یک نسخه وجود دارد.

داستانهای مرتبط:
1- نقطه ضعف یا مرکز قدرت
2- قورباغه های آب پز
3- بازی صندلی در ایران و ژاپن
4- رمز موفقیت

۱ نظر:

  1. Hi dear Arash.How are you?I wanna saying thanks.Your blog is so good;you know you are a good blogger.Also the stories that you choose are so nice.Thanks

    پاسخحذف